onsdag 10 oktober 2012

Möte

Vaknar till 2 plusgrader, blå himmel och en sol som inte orkat över kullen bakom huset. Ska in till stan på ett möte i eftermiddag om ett nytt projekt och är lite sådär lagom spänd. Vet vad jag vill berätta men osäker på om jag kommer att klara av att inte dränka de andra i min entusiasm. Det handlar om att övertyga om det viktiga i mitt projekt. Att få det till att verka nödvändigt. Ska jag ta med några böcker med exempel på liknande tänk? Lite Tivolimaterial som referens? Göra anteckningar för att inte missa något? Tror inget av de. Vill komma som mig själv. Kommer inte att få så mycket tid. Vill inte ha något som kommer mellan mig och historien som jag vill berätta.
Då återstår bara en fråga. Ska jag ta med mig kameran? Ifall det händer något på vägen. Eller är det för mycket av "här kommer fotografen"? Samma gamla frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar