tisdag 9 oktober 2012

Tova Mozard


Tova Mozards bilder är ett typiskt exempel på när jag gillar bilderna men inte fattar sammanhanget. Hon har en konstfotobakgrund och allt hon gör verkar ha en teoretisk plattform. En bild är inte bara en bild, den är också en massa annat som måste förklaras. Men det skiter jag i. Jag gillar bilderna. Arrangerade bilder av människor eller platser. Många gånger är det hon själv som syns på bilderna. Lite Cindy Sherman faktiskt. Men det som fångar mig är hur de väver historier inom sig. Jag kan titta på vissa av dem och nästan få ihop en film. Föga förvånande att hon håller på med det också. Som ni kan se så gick det att sätta sig mitt i lokalen och kolla.

 
 
 

Sist en video son Tova Mozard gjort självom sitt konstnärskap. Döm själv. Eller inte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar