fredag 13 juni 2014

Sjuttiotalsnostalgi

Filmen Tracks har premiär nu. Den om Robyn Davidsons vandring genom Australien med kameler. 1977 var det och Rick Smolan täckte promenaden för National Geographic.

 
 
Det var nog den första National Geographic artikeln som jag någonsin fastnade för.
Ingen aning om varför.
Den här typen av "jag gör det för att jag tror att jag kan"-äventyr har aldrig lockat mig. Men det måste ha varit något med ensamheten. Att bli en solitär.
Och bilderna var ju inte dåliga. Med dagens mått mätt klassiska National Geigraphicbilder från 70-talet.
 
Nåväl, här hittar du en intervju med Rick Smolan idag, apropå filmen. Skådespelaren som spelar honom i filmen är ju faktiskt ganska lik.


Här en liten film med den riktiga Robyn Davidsons:



Och här en trailer för filmen:

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar