onsdag 11 juni 2014

Att hitta en arena

Lyssnar på bildradion. Mycket om bild, analys, nå hela vägen. Inte acceptera "good enough".
Duktiga människor med mycket åsikter.
Blir peppad.
Och förvirrad.

Jag vill ju bara ta mina bilder. Samla dem i mina serier.
Projekt om det jag ser.
Inte fan har jag sett på bilderna sådär.
Livsviktiga.
Privata.
Avgörande.


Fast det är ju klart, jag vill ju visa dem.
Engagera andra i min bildvärld.
Varför då?
Det har jag undrat ibland. Visst hade det varit så mycket enklare att bara samla dem på sin hårddisk. Slippa fundera över var och när jag ska hitta en plats att visa dem.
Och hur gör man det?

Att bara mejla eller knalla in till en gallerist för att visa sina alster verkat inte riktigt vara grejen.
Helst ska man komma rekommenderad. Eller nått.
Och så många ställen att visa bilder på finns ju inte.
Förutom nätet då förstås.
Där svämmar det snarare över.

Så sent som igår hittade jag en site som heter Art Photo Index. Någon sorts konstfotosamlingssajt. Alla där kommer på rekommendation. Såklart.
Några svenska namn finns där.
Och så den här killen.
Ny för mig.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar