fredag 7 februari 2014

Vem klickar?

Så äntligen klar med bilderna till Arles. Och skickat.
Vet inte vilket som är värst, att göra ett urval eller skriva några meningar om min fotografi och kollektionerna.
Jag är ju liksom hemmablind.

 
De här bilderna har jag ju sett så många gånger förr.
Och ändå har jag svårt att ta till hjälp.

Erbjudanden att hjälpa till saknas inte.
Duktiga, snälla människor som gärna tar en titt och leder mig.
Bjuder på sina ögon.
Sina intryck och reaktioner.
Men alltsom oftast duckar jag.

Varför det?
Jag tvekar ju inte att lägga ut bilder på nätet för beskådan och bedömning.
Till och med försöker få olika forum att acceptera kritik som något bra.
Något som får en person att växa.

 


Men det ska ju bara gillas.
Bekräftelse.
Inte nödvändigtvis att det är något bra, men sett. Observerat och noterat.
Gillar.
Men vet inte om det är bra.

För ibland ser jag bilder som får massor av gillanden på olika ställen.
Facebook, Flickr, WPO, National Geographic.....
Och det är inte bra. Kasst, mediokert.
Men så ser jag namnet.
Och antalet följare.
Eller kanske fans?
"Wow, en ny bild ute på Flickr av XXXX.
GILLA!



Måste börja ta de där erbjudandena om att kolla mina bilder.
Öga mot öga. I samma fysiska rum.
Nästa gång.
Lovar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar