måndag 20 januari 2014

Det kom ett mejl från Arles.....

Det har varit en fotografiskt tung höst och vinter för undertecknad.
Inte riktigt kommit igång med nått känns det som.
Och följaktligen har självförtroendet följt med i det.

Men så dimper det ner ett mejl. Från Arles.

En av de organisationer som har kvällsvisningarna under fotofestivalen hade sett mina bilder på hemsidan. Och vill nu att jag skulle skicka in några kollektioner för dem att titta på.
Och kanske, KANSKE!, väljas ut att vara med på en av visningarna.

 
Oj. Händer sånt?

Kollade naturligtvis om det kan vara på riktigt. Om organisationen finns. Jodå. Hemsida, syfte (upphovsrätter för bilder om jag förstod franskan/engelskan rätt) och facebooksida med några internationellt respektabla namn som följer. Hittade även några artiklar om deras deltagande i Arles. Så jag väljer att tro på det.

Visst, jag vet att det sitter en eller flera personer och scannar världen efter fotografer som skulle kunna vara intressanta för deras jury. Övertygad om att tiotusentals har fått det här mejlet. Oddsen att jag överhuvudtaget kommer att höra mer från dem är monumentalt små.  Jag vet.
Men ändå!
Jag!
Moi!

Så nu ska jag försöka plocka ihop lite bilder. Tills den 10'e februari har jag på mig.

1 kommentar: