tisdag 8 september 2015

Instagramgästredaktör

Det här med smartphone har till slut nått mig. I det längsta har jag stretat emot.
"- Det är inget fel på min gamla knappmobil. Den är både vattentålig och stötsäker. Faktiskt",
var länge mitt argument.

Men i somras bröts vallen av motstånd och fruns iphone5 blev min. Hon hade tröttnat och gått över till Samsung.
Och så kom mycket riktigt vågen av mobilitet. Det är Dropbox, acast, Mobilt bank ID, Facebook, ja allt det som ni andra har njutit av, och antagligen tröttnat på.
Och så är där kameran och Instagram.
Som jag skrev i förra inlägget så njuter jag av det okonstlade fotograferandet. Sikta och tryck.


Och nu har jag tagit det ett steg till. Jag ska vara ansvarig för Uppsala Fotofestivals Instagramflöde den 9 till den 16 september. På upploppsrakan skulle man kunna säga.


Så kolla in vad jag hittar på den kommande veckan @uppsalafotofestival!

PS. Vill ni se mitt eget flöde så heter jag angas104 på Instagram. Jag vet att det är konstigt, men tydligen hade jag eller någon annan registrerat mina vanliga namn så det gick inte att använda dem. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar