söndag 18 januari 2015

Crowdfunding???

Jag ska ju ha en utställning på Botaniska här i Göteborg i sommar.
Och nu har lokalen ändrats till en större, och bättre , vilket öppnar för lösningar som inte var aktuella från början. Nu kan jag göra den utställning som jag egentligen vill.
Men det kostar.
Så jag tänkte på Crowdfunding. Har som hastigast kollat igenom sajter, fattar liksom konceptet, men blir inte riktigt klok på hur och var jag skulle kunna nå fram bäst.
Är det någon som läser dethär som har provat detta? Erfarenheter? Jag är intresserad av både negativa och positiva.





1 kommentar:

  1. Kickstarter har öppnat sin svenska del nu förra året. Prova! Tänk vad du kan ge extra att skicka ut för att locka även dom som inte kan besöka utställningen. Du kan ha videon på svenska men engelsktextad och projektbeskrivningen på flera språk för att locka fler.

    Sen handlar det om att planera utgifter som går till kickstarter och "produktion", deadlines är bra för att vagga "funders" ini trygghet men du blir inte straffad om du går ut över tiden -förutom dålig cred hos dom som lagt pengar eller följt projektet.

    Lycka till!

    SvaraRadera