måndag 22 juli 2013

Crowdfunding

Det här med att finansiera ett eget projekt har blivit så mycket roligare tycker jag. Nu när crowdfunding blivit så stort. Emphasis och Kickstarter är två av de största sidorna för fotoprojekt. Emphasis med bildjournalistik som inriktning.
Otroligt vilka projekt som det söks pengar till. Allt från djupa dokumentationer till en resa där "jag hade tänkt ta lite bilder".
En sida som heter indiegogo har många ansökningar till hjälp med att köpa ny utrustning efter att fotografen blivit bestulen. Jag undrar jag....
Där hittade jag också det första exemplet nedan.
För det är en annan sida av fenomenet, att sitta och lyssna och inspireras av alla dessa eldsjälar som sååå gärna vill få sin historia i hamn.



 
 
 
 







 
 
 
 



 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar